dr hab. Irena Bieńkowska

Patalas…Scacchi…s.382-387 Podsumowanie

Patalas…Scacchi… s.362-381 Werner

Patalas…Scacchi… s.351-361, Micheli

Patalas…Scacchi.. s.308-350 Siefert

 

Hoppin-antologia

Hoppin 470_501 XIX Transition to the Renaissance

Hoppin 433_469 XVIII The Italian ars Nova

Hoppin 396_432 XVII Guillame de Machaut

Hoppin 375_395 XVI Liturgical polyphony in the Fourteenth Century

Hoppin 352_375 XV Ars Nova in France

Hoppin 324_352 XIV Sacred and secular polyphony in the 13th ct

Hoppin 304_324 XIII Secular monophonic song iii

Hoppin 284_303 XII, The Music of the Trouveres

Hoppin 256_283 XI, Secular Monophonic Song, I Latin and Provencal Lirycs

Hoppin 242-255 X, The School of Notre Dame, II; Conductus and Motet

Hoppin 214_241 IX, The School of Notre Dame, I Organum rozdz. IX

Hoppin 187_214 VIII The Rise of Polyphony

Hoppin 174_186 Additions to the mass

Hoppin 117_174 V The Roman mass

Hoppin 98_104 The Lesser hours

Hoppin 64_69 The Church modes

Bienkowska I – Muzycy Lwa Sapiehy

CANOR_26-1999_Siciarek

CANOR_1992_2(3)_Pikulik (1)

CANOR_1992_2(3)_Pikulik (2)

Dobrzańska Z. – Tonalność polifonii późnego renesansu

Gancarczyk P – Twórczość Dufaya i Frye’a w Europie środkowo-wschodniej

Jasinski T – Missa pulcherrima

Jasiński T – Muzyczna retoryka Lassa i Palestriny

Leszczynska A – Wanning

Music in the Renaissance

Obniska E – Msza de BMV Josquina Desprez

Perz M – G.P. da Palestrina czyli między świętością a nudą doskonałości

Rutkowska W – wstep w Jarzebski Adam, Canzoni e concerti

Sherr R – Kompetencja i niekompetencja w chórze papieskim za czasów Palestriny

Szelest M – Io son ferito, ahi lasso

Walter-Mazur M – Niemiecka recepcja madrygalu

Zielenski Quid Manducat meum (15)

Zieleński 48. Motetto d. S Alberto Offertorium nuty